Відомості про членів методичного об'єднання


Римар Ірина Миколаївна

/Files/images/SAM_0405.JPG


вчитель англійської мови

  • голова методичного об'єднання;

  • кваліфікаційна категорія - перша;

  • педагогічний стаж - 24 роки;

  • тема самосвіти: ''Особистісно орієнтоване навчання''


Шкварець Катерина Матвіївна /Files/images/8_klas/SAM_0520.JPG

вчитель української мови і літератури

  • кваліфікаційна категорія - вища;

  • педагогічний стаж - 44 роки;

  • тема самоосвіти: ''Диференційований підхід до навчання на уроках української мови''



Галайда Світлана Василівна

/Files/images/8_klas/SAM_0521.JPG

вчитель української мови і літератури

  • кваліфікаційна категорія - перша;

  • педагогічний стаж - 26 років;

  • тема самоосвіти: ''Інноваційні методи у викладанні української мови''


Морква Ганна Дмитрівна/Files/images/8_klas/SAM_0592.JPG

вчитель світової літератури

  • кваліфікаційна категорія - перша;

  • педагогічний стаж - 34 роки;

  • тема самоосвіти: ''Науково-пошукова діяльність учнів''


Погорілий Олександр Михайлович

/Files/images/8_klas/SAM_0525.JPG

вчитель історії і правознавства

  • кваліфікаційна категорія - спеціаліст;

  • педагогічний стаж - 10 років;

  • тема самоосвіти - ''Використання інноваційних технологій на уроках історії та художньої культури''


Гра як ефективний засіб підвищення мотивації учнів на уроках англійської мови

Наш час характеризується пошуком нових форм, методів і прийомів навчання. Сучасна школа потребує такі методи навчання, які б допомогли не тільки якісно навчити, але в першу чергу, розвинути потенціал особистості.
На уроці іноземної мови особливе місце займають форми занять, які забезпечують активну участь в уроці кожного учня, стимулюють мовне спілкування, сприяють формуванню інтересу і прагнення вивчати іноземну мову.
Ці завдання можна вирішити за допомогою ігрових методів навчання. У грі здібності будь-якої людини, а особливо дитини проявляються повною мірою. Гра - особливо організоване заняття, що вимагає напруги емоційних та розумових сил. Гра передбачає прийняття рішення - як діяти, що сказати, як виграти? Бажання вирішити ці питання загострює розумову діяльність граючих. А якщо учні при цьому говорять іноземною мовою, гра відкриває багаті навчальні можливості. Будучи розвагою, відпочинком, гра здатна перерости в навчання, у творчість, у модель людських відносин.
Про навчальні можливості ігор відомо давно. У грі проявляються особливо повно і часом несподівано здібності людини, а дитини особливо.
Діти над цим не замислюються. Для них гра перш за все - захоплююче заняття. Цим вона і приваблює вчителів, в тому числі і вчителів іноземної мови. У грі всі рівні. Вона посильна навіть слабким учням. Більш того, слабкий з мовної підготовки учень може стати першим у грі: винахідливість і кмітливість тут виявляються часом більш важливими, ніж знання предмета. Почуття рівності, атмосфера захопленості й радості, відчуття посильності завдань - все це дає можливість дітям подолати сором'язливість, що заважає вільно вживати в мові слова іноземної мови, і добре позначається на результатах навчання. Непомітно засвоюється мовний матеріал, а разом з цим виникає почуття задоволення - «виявляється, я вже можу говорити нарівні зі всіма».
Гру також розглядають як ситуативно-варіативну вправу, де створюється можливість для багаторазового повторення мовного зразка в умовах, максимально наближених до реального мовного спілкування з властивими йому ознаками - емоційністю, спонтанністю, цілеспрямованістю мовного впливу.
Граючись, дитина знаходить себе і усвідомлює себе особистістю. Для школярів гра - сфера їх соціальної творчості, полігон його громадського і творчого самовираження.
Школа гри така, що в ній дитина - і учень, і вчитель одночасно. Спільне рішення ігрових завдань стимулює міжособистісне спілкування і зміцнює відносини між учнями. У грі учні можуть постояти за себе, свої знання, своє ставлення до діяльності. Кожна гра має близький результат і стимулює учня до досягнення мети й усвідомлення шляху досягнення мети. У грі учні спочатку рівні, а результат залежить від самого гравця, його особистісних якостей. Ігри, що лежать в основі ігрових методів навчання виступають засобом навчання, хоча джерелом її активності є завдання, добровільно взяті на себе особистістю.
Існує кілька груп ігор, кожна з яких служить певній меті, має власну специфіку. Деякі групи ігор можуть використовуватися на уроці іноземної мови.
1 група - предметні ігри, такі як маніпуляції з іграшками і предметами.
2 група - творчі ігри, сюжетно-рольові ігри. Дані ігри поділяються на рольові і симуляції (уявні ситуації).У рольовій грі про кожну роль дається чітка інформація і певна рольова позиція, а в симуляції дається завдання, яке необхідно вирішити, що нагадує досвід з власного життя. Ситуація може бути і не зовсім реальною, проте передається не рольове, а власне ставлення до проблеми. Цей вид ігрової діяльності особливо ефективний на просунутій стадії навчання іноземної мови, тому що припускає спонтанні висловлювання в рамках уявної ситуації.
3 група - інтелектуальні ігри.Це ігри-вправи, ігри-тренінги, які впливають на психічну сферу. Засновані на змаганні, вони шляхом порівняння показують граючим школярам рівень їх підготовленості, тренованості, підказують шляхи самовдосконалення, а значить, спонукають їх пізнавальну активність.
4 група - технічні, конструкторські ігри. У цих іграх учні освоюють процес творення, вони вчаться планувати свою роботу, підбирати необхідний матеріал, критично оцінювати результати своєї і чужої діяльності, проявляти кмітливість у вирішенні творчих завдань. Трудова активність викликає активність пізнавальну.
5 група - дидактичні ігри. Ігри з готовими правилами, які служать для вирішення навчальних завдань. У цю групу входять власне лінгвістичні ігри, в які грають на уроках іноземної мови. Лінгвістичні ігри за кількістю учасників поділяються на індивідуальні, парні та групові. При цьому до індивідуальних відносять кросворди, анаграми, а до парних і груповим - ігри типу бінго, суміщення аналогічних зображень та їх знаходження за допомогою питань, заповнення плану квартири, диктант «в картинках». Як правило, вони вимагають від школяра вміння розшифровувати, розплутувати, розгадувати, а головне - знати предмет. На уроці іноземної мови можна використовувати ігрові елементи («warming-up activity» через створення проблемних уявних ситуацій, робота з ігровими вправами для повторення лексики з теми та інші). Весь урок може бути представлений у вигляді гри (проведення рольової, інтелектуальної гри з теми, проведення гри на матеріалі з країнознавства та інші). Оперувати вкладеними в гру знаннями школяр вчиться ненавмисно, мимоволі, граючись. Учитель, використовуючи у своїй роботі всі 5 видів ігрової діяльності, має величезний арсенал способів організації навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Висновок
Ігрові методи є одними з найбільш ефективних методів навчання іноземної мови, так як їх психолого-педагогічної основою є ігрова діяльність, яка вносить великий внесок у психічний розвиток особистості. Використання ігрових методів на уроках іноземної мови в старшій школі відповідає пізнавальним потребам підлітків. У грі активізуються розумові процеси, і зростає мотивація до вивчення іноземної мови.
Навчання лексики іноземної мови - процес, який охоплює кілька етапів. На першому етапі здійснюється введення нового слова. На наступному етапі учні тренуються у створенні лексичних мовних зв'язків в однотипних мовних ситуаціях. Результатом навчання є вміння учнів створювати динамічні лексичні мовні засоби зв'язку, тобто вільно використовувати нові слова в спілкуванні.
Ігрові форми і прийоми дуже різноманітні і можуть бути використані на кожному етапі роботи з лексикою. На перших етапах доречно використовувати типові ігрові вправи, які зроблять процес запам'ятовування слів цікавим заняттям. Ігрові методи дозволяють створювати цілком реальні ситуації спілкування між учасниками гри. Тому ігри особливо актуальні на заключних етапах роботи з новою лексикою, на яких відбувається вживання слів у мові в конкретних ігрових ситуаціях.
Ігрові методи часто дуже прості по своїй організації і не вимагають спеціального обладнання. Вони можуть бути використані на кожному уроці іноземної мови, головне, щоб вони відповідали цілям і завданням навчання.

вчитель англійської мови - Римар І.М.



Інноваційні педагогічні технології в практиці роботи сучасного загальноосвітнього навчального закладу

Пам’ятка вчителю

Під педагогічними інноваційними технологіями розуміється якісно нова сукупність форм, методів і засобів навчання, виховання й управління, яка приносить суттєві зміни у результат педагогічного процесу. Важливою проблемою педагогічної технології є забезпечення цілісного педагогічного впливу, зорієнтованого не на окремі якості особистості, а на структуру особистості в цілому.Впровадження педагогічних технологій неможливе без відстеження якості освіти за допомогою моніторингу, мета якого – отримати інформацію про ефективність і якість навчально-виховного процесу, покращення його організації.Принципово нові педагогічні ідеї і положення вимагають переорієнтації методичної роботи на пошук та розробку інноваційних шляхів розвитку всіх ланок і складових систем освіти, формування в освітньому середовищі справді нового педагогічного мислення на всіх рівнях педагогічної діяльності.Аналіз інноваційної діяльності показує, що в їх практиці в основному впроваджуються технології, серед яких можна виділити: особистісно орієнтоване навчання та виховання, громадянську освіту, профільне навчання, технологію групової навчальної діяльності, теорію рівневої диференціації навчання, психолого-педагогічне проектування соціального розвитку особистості учнів, інформаційні технології, здоров’я зберігаючі технології навчання, проективне навчання, теорію проблемного навчання, інтерактивні технології, технологію формування творчої особистості, театральну педагогіку, технологію навчання як дослідження, технологію гуманізації педагогічної діяльності, трансформацію педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів, розвиток критичного мислення, технологію комплексно-цільового управління закладом освіти, теорію ігрових технологій, теорію раннього та інтенсивного навчання грамоті.Найбільш поширеною в Україні є Технологія розвивального навчання(авт. Д.Ельконін, В.Давидов) . Система розвивального навчання передбачає формування активного, самостійного творчого мислення учнів і на цій основі поступового переходу в самостійне навчання.Інтерактивні технології (авт. О.Пометун, Л. Пироженко), ідея якої полягає в тому, що процес пізнання відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів. Залежно від мети уроку, форм організації навчальної діяльності використовуються інтерактивні технології кооперативного навчання, колективно-групового навчання, ситуативного моделювання, опрацювання дискусійних питань.Технологічний концепт ( авт. Баханов К., Гузєєв В., Єрмаков І., Пєхота О.) орієнтує на дієвий спосіб здобуття нових знань у контексті конкретної ситуації та їх використання на практиці. Метод проектів як технологія у сучасних умовах трансформувався у проектну систему організації навчання, за якою учні набувають знань і навичок у процесі планування й виконання практичних завдань проектів.Технологія особистісно орієнтованого навчання(авт. Якимська І., Савченко О., Подмазін С.) полягає у створенні оптимальних умов для розвитку й становлення особистості як суб’єкта діяльності і суспільних відносин, яка будує свою діяльність і стосунки відповідно до стійкої ієрархічної системи гуманістичних і буттєвих особистісних цінностей.Інформаційні технології навчання надають доступ учням до нетрадиційних джерел інформації. Створюють можливості для творчої діяльності, формування професійних навиків. Можливість реалізувати нові форми та методи навчання.Освітня програма «Крок за кроком» передбачає спрямування ранньої освіти дітей на виховання рис, необхідних для життя у демократичному суспільстві: вміння критично мислити, самостійно здійснювати свідомий вибір, окреслювати та вирішувати проблеми, сприймати зміни та ефективно впливати на них, бути творчими та чуйними, толерантно ставитись до відмінностей.

25 січня відбулося засідання вчителів гуманітарного циклу

/Files/images/8_klas/SAM_1075.JPG


25 січня 2013 року відбулося засідання вчителів гуманітарного циклу. З доповіддю виступила вчитель української мови і літератури Галайда Світлана Василівна.

/Files/images/8_klas/SAM_1076.JPG

Участь дітей у конкурсі

/Files/images/8_klas/SAM_1013.JPG

/Files/images/8_klas/SAM_0997.JPG


Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi